11 spôsobov, ako zvýšiť hladinu testosteronu fitness, cvičenie a posilňovne

Fitness, cvičenie a posilňovne

11 spôsobov, ako zvýšiť hladinu testosteronu

Prírodnou cestou ide testosteron zvýšiť až o 20percent.V tomto článku si ukážeme pár zásadných pravidiel pre zvýšenie prírodnou cestou tzn. potravinami, doplnkami stravy a životným štýlom.

Testosteron - je tak dôležitý? K čomu slúži?

Testosteron je mužský hormón ovplyvňujúci tvorbu svalovej hmoty, pálenie tukov, ovplyvňujúci libido, náladu a zdravie. Vo fitness svete je hladina testosteronu z dôvodu budovania svalovej hmoty veľmi dôležitá. Ďalej u mužov určuje celkove zdravie a mužnosť. Vďaka zvýšenej hladine testosteronu sa muži stavajú sebavedomí, svalnatý, silný, charizmaticky.

Zvýšenie testosteronu

Zvýšenie testosteronu stravou

1) Vitamíny a minerály

Základom sú kvalitné potraviny s vysokým podielom minerálov a vitamínov. Sem radíme hlavne ovocie a zeleninu. Pokiaľ mame nedostatkov vitamínov telo nefunguje správne. Zamerajme sa preto na vitamíny D,C,H a B6.

2) Sacharidy a tuky

Nebojme sa zaradiť do jedálničku zdravé tuky a polysacharidy. Testy zistili že hladina testosteronu sa v diéte (nízky prijem sacharidov a tukov) znižuje.

3) Pozor na !

Vyvarujem sa alkoholu, trans-tuky( priemyslové spracovane tuky) a sójové produkty. Vedci dokázali že hladina testosteronu sa znižuje pokiaľ budeme do svojho života zaradzovať tieto produkty.

4) Potraviny vhodné pre zvýšenie

Pre zvýšenie testosteronu zaraďme potraviny ako: vajca, hovädzie mäso, avokádo, brokolica, špenát, mandle, olivový olej.

Ako zvýšiť hladinu testosteronu

5) Pitný režim

Väčšina z nás trpí dehydratáciou aj keď to nepociťujeme. Pokiaľ je telo dehydratovane spomaľuje metabolizmus a tým aj tvorbu hormónov. Preto pite dostatočné množstvo najlepšie čistej vody aj pokiaľ nepociťujete smäď. Pri pocitu smädu je väčšinou už neskoro.

Zvýšenie testosteronu životným štýlom

1) Spánok

Vedci dokázali že u mužov zvyšuje hladinu testosteronu pokiaľ spia 7-8 hodín neprerušované.

2) Vyhýbať sa stresu

Pri stresu telo vyplavuje hormón kortizol, ktorý zabraňuje tvorme testosteronu. Preto je stres jeden z najväčších nepriateľov. Pokiaľ máte možnosť vyhnite sa stresovým situáciám.

3) Sex

Pravidelný sex zvyšuje hladinu testosteru. Zatiaľ sa nevie prečo,ale prečo sa v takej skvelej veci obmedzovať keď vieme aký ma zdravý dopad na naše telo.

4) Studena sprcha

Testosteron sa tvorí vo varlatách ktoré nemajú radí teplo. Najlepší je sa otužovať ranou a večernou studenou sprchou.

Zvýšenie testosteronu tréningom

1) Základné silové prvky

Bench, mŕtvy ťah, drep. Základné silové prvky ktoré zvýšia vaše hormóny viac ako pumpovanie. Zaťažením viac svalových vláken = viac vyplaveného testosteronu.

Zvýšenie testosteronu tréningom

2) HIIT kardio

U vytrvalostného cvičenia sa do tela uvoľňuje viac kortizolu ako u HIIT (vysoko intenzívne cvičenie). HIIT cvičenie je výbušné a intenzívne a vyplaví viac hormónov ako u klasického kardia.

Zvýšenie testosteronu prírodnými doplňkami

Nečakajme žiadne zázraky. Tieto doplnky pomáhajú pre zvýšenie testosteronu prírodnou cestou patrí sem Tribulus, SynTech SYNTEST PM a Primulus.

Tribulus

Publikované: 2018-07-17





Diskusia


Ako si vybaviť domácu posilňovňu?

Ako si vybaviť domácu posilňovňu?

Chcete cvičiť, ale verejné posilňovne nie sú nič pre vás? Zariaďte si posilňovňu doma!

Recept na bezsacharidovú fitness pizzu

Recept na bezsacharidovú fitness pizzu

Recept na rýchlu bez sacharidovú a bezlepkovú pizzu.

Recept na fitness zdravé cukrovie na Vianoce

Fitness zdravé cukrovie na Vianoce

Maškrťte zdravo o Vianociach - 3 top recepty na fitness cukrovinky.